Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MaYRıT. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Gazi Üniversitesi - Ankara Üniversiteleri





Fakülteleri ve başarılarıyla Türkiye'nin en iyi okullarındandır. Mevcut 5 kampüse sahiptir. En büyüğü Rektörlüğü de bünyesinde bulunduran Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesidir. Beşevler de bulunmaktadır. Merkezi bir konumda olması şehir dışından gelenler için kolaylık sağlamaktadır. Çevresinde yurt imkanı çok fazladır. 2. Öğretim birçok bölümünde yer almaktadır.Çalışan öğrenciler için de Gazi Üniversitesi öncelikli tercih durumundadır.

 Gazi Üniversitesi,  bir devlet üniversitesidir.
1926 yılında Ankara'da kurulmuştur. Sanat eğitimi alanında Cumhuriyet tarihinin öncüsüdür. Büyük Türk ressam ve heykel sanatçılarının pek çoğu buradan mezundur. Türkiye'nin en büyük ve köklü Eğitim Fakültesi'ne sahiptir. Özellikle tıp, hukuk ve eğitim alanında Türkiye çapında öne çıkmış kendini kanıtlamış köklü bir üniversitedir..Ayrıca KKTC'de ve Ankara'da Akyurt ve Polatlıda yeni kampüsler kurma planı yapılmaktadır.

Bunların dışında Gazi Üniversitesinin Ankara Ostim Çankaya, Kızılay bölgeleri ve Ankara Polatlı ve Beypazarı ilçelerinde de Meslek Yüksek Okulları ve Yüksekokulları bulunmaktadır. Gazi Üniversitesi rektörlüğüne; 6 Ağustos 2012 tarihinde göreve başlayan Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Süleyman Büyükberber atanmıştır.


Gazi Üniversitesi malesef halen daha önyargılı öğrenci potansiyeliyle karşı karşıyadır.

İnternet sitelerinde dolaşan saça başa karışılıyor yeterince özgür değiliz kıyafetlerimizde , söylediklerimizde, gibi söylemler doğru değildir. Küpe Takan erkekleri dövüyorlar gibi söylemler Üniversiteyi karalama  ve küçük düşürme amacı taşımaktadır.Öğretim üyeleri özellikle çok anlayışlıdır. Gazi Üniversitesi'nin eksik noktalarına gelince kafeterya gibi sosyal yerleri bulunmamaktadır. Şu an okul yenilenmekte olup ilerleyen zamanlarda bu sorunun çözüleceğine inanıyorum. Öğrenciler kampüsün dışına ihtiyaç duymamalı kendi kanaatimce.


 Üniversitede 901 profesör, 451 doçent, 678 yardımcı doçent, 410 öğretim görevlisi, 1180 araştırma görevlisi, 242 okutman ve 172 uzman olmak üzere toplam 4034 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Ayrıca 3468 idari personeli bulunmaktadır. Üniversite ön lisansta 5 bin 642 ve lisans eğitiminde 46 bin 387 olmak üzere yüksek lisans ve doktora programlarında ise 16 bin 422 öğrencisi ile Gazi Üniversitesi, Türkiye'nin en büyük üniversitelerinden birisidir.
Gazi Üniversitesinde farklı ülkelerden yabancı öğrenciler de eğitim görmektedir. Türk Cumhuriyetleri, akraba ve topluluklardan gelen 1500'den fazla öğrencisi ile Gazi Üniversitesi yurt dışından en çok öğrenci kabul eden üniversitelerden biridir.

Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder

Online Ziyaretçi

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı